15.5.2018

J: Viimeisiä päiviä viedään

Huomenna se taas koittaa, kauan odotettu, ehkä vähän pelättykin pääsykoe! Tämän kevään lääkishakijoiden urakasta on jäljellä enää minimaalinen, mutta sitäkin tärkeämpi osa: viisi tuntia, joiden aikana on yritettävä osoittaa kaikki oppimansa. Vaikka koejännitys saattaa nyt tai viimeistään huomenaamuna tuntua lamauttavalta, muista, että suurin urakka on tehty jo. Sinulla ei ole mitään hävittävää, joten pidä pää pystyssä ja mene iloisena kokeeseen näyttämään sen, mitä osaat. Tässä vaiheessa haluan sanoa lämpimät kiitokset J:lle oman hakuprosessinsa avaamisesta meille kaikille - olet varmasti antanut paljon vertaistukea tämän kevään hakijoille! Hurjasti tsemppiä ihan jokaiselle hakijalle, pidän teille NIIN paljon peukkuja!!! :) 

Kuvat ovat tällä kertaa omiani (toivottavasti saatte niistä mielenrauhaa), mutta J pääsee ääneen nyt:





Postaus on kirjoitettu lauantaina.

Keskiviikkona ollaan kokeessa, joten tämä tulee poikkeuksellisesti tiistaina. Tällä hetkellä fiilis on lähinnä odottava. Kuun vaihteessa oli välillä olo, että en ole valmis kokeeseen. Silloin minusta jopa tuntui, että huhtikuun puolen välin aikaan olin valmiimpi kokeeseen. Tämän vuoksi minua huoletti, että onko paras ”kisakunto” jo ohi. Mutta onneksi fiilis on vaihtunut ja nyt vain odotan, että koe tulee. Joka päivä ajattelen, että olisipa se jo huomenna. Tunnen vahvasti olevani valmis kokeeseen. Minulle on ajoittain tullut positiivinen jännitys. Olen yllättynyt, että suurimman osan ajasta minua ei ollenkaan jännitä. Tiedän kuitenkin, että jännitys tulee viimeistään tiistaina.




Viimeinen harjoituskoe jännitti yllättävän paljon, joten sain siinä jo testattua, miten osaan pitää jännityksen kurissa. Mielestäni onnistuin todella hyvin rauhoittamaan itseni. Kuitenkin muutamia huolimattomuusvirheitä vastauksiin tuli. Kaiken kaikkiaan koe meni tosi hyvin, kuten pari edellistäkin, ja sitä kautta antoi lisätsempit loppuun. Olen ajatellut, että kirjoitan vielä tarkemmin noista harjoituskokeista ja muutenkin MAFYsta kokeen jälkeen. Ne postaukset luultavasti julkaistaan vasta tulosten tultua, jolloin tiedän seuraavan (kuuden) vuoden suunnitelmista enemmän.

Toukokuun olen kerrannut bilsaa tekemällä Oppimäärän perusasiat yleisesti -tehtävät uudelleen. Kun sain ne tehtävät valmiiksi, tein monivalintatehtäviä. Toukokuun ensimmäisellä viikolla etenin hieman vielä eteenpäin kemian ja fysiikan tehtävälistoissa. Nyt toisella viikolla aloin tehdä molemmissa uudelleen Keskeisten/Tärkeimpien asioiden kertaus -paketteja. Olin asettanut tavoitteeksi, että saan tällä viikolla nuo tehtäväpaketit valmiiksi, mutta olinkin suunniteltua nopeampi ja ylimääräisen ajan olen käyttänyt auringosta nauttimiseen. Lukutunnit ovat siis vähentyneet hieman, vaikka ajattelinkin pitäväni ne samana kuin ennen. Olen ajatellut, että teen vielä maanantain ja tiistaina mielenrauhani vuoksi niitä tehtäviä, joita MAFY kertaa automaattisesti, mutta en etene enää tehtävissä.




Tiistaina aion ajoissa pakata repun ja valita lempivaatteet valmiiksi. Vielä ehtii hyvin pestä lempisukat koepäivää varten. Tsemppiä kaikille hurjasti kokeeseen ja tsemppiä etenkin niille, joiden luku-urakka jatkuu ja koe koittaa myöhemmin tänä keväänä!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit ♥