20.2.2017

Tuleva tenttisuma

"Pitkästä" aikaa taas pelkkää opiskelukuulumishöpinää! En todellakaan tiedä, mistä näitä postausideoita kumpuaa, mutta tälläkin hetkellä luonnoksissa on yli 10 keskeneräistä postausta eri aiheista. Sairaanhoitaja vs. lääkäri -postauksia olen yrittänyt väsätä jo pitkään, mutta joudutte odottelemaan seuraavaa osaa vielä. En halua päästää käsistäni mitään puolivalmista. Onkohan muuten tulevalla tenttisumalla ja blogi-innostuksella jokin kausaaliyhteys? ;)


  

Opiskelut ovat sujuneet takkuisen tammikuun jälkeen ihan hyvin. Olen käynyt reippaasti luennoilla ja opiskellut monena päivänä yliopistolla. Sen tuloksena olen alkanut vähän laidasta ymmärtää molekyylibiologiaa ja -genetiikkaa sekä embryologiaa. Myönnän, että minulla oli alkuun MOBIGE:n suhteen mitä vakavin asenneongelma, mutta sittemmin olen huomannut, että tykkäänkin siitä. Tykätä on ehkä paljon  sanottu, mutta pidän siitä ainakin enemmän kuin SORATO:sta - mihin ei sivumennen sanoen paljoa tarvita. Embryologia taas on hurjan mielenkiintoista, mutta siinä pitää huolehtia, että luennoilla äitimoodini on laitettu pois päältä.

Viime viikolla pääsin MOBIGE:n harkassa tutkimaan omaa DNA:tani. Se oli kivaa ja mielenkiintoista! Ainakaan saamieni tutkimustulosten mukaan minun ei pitäisi kärsiä laktoosi-intoleranssista :) Loppuviikosta taas olin luennolla hyvällä fiiliksellä, kunnes kaverini palautti maan pinnalle esittelemällä kalenteria, jossa oli tenttiä tentin perään. Tällä viikolla on siis radiologisen anatomian tentti, ensi viikolla embryologian ja kahden viikon päästä MOBIGE. Mitäh, vastahan nämä kurssit aloitettiin! Enhän minä nyt vielä voi mennä tenttiin!!

Niinhän minä tälläkin kertaa ajattelin opiskella heti alusta asti kaikki asiat, mutta tässä sitä taas ollaan... Opinkohan ikinä valmistautumaan ajoissa? Rennoksi ja hauskaksi suunniteltu viikonloppu vierähtikin erilaisia röntgen-, tietokonetomografia- ja magneettikuvia tsekkaillessa ja rakenteita etsiessä. Toki siihen mahtui normielämän lisäksi muutakin, kuten "uuden" ruokailuryhmän ihastelua (vähän vinkkiä Facebookissa) sekä pieniä luovia sisustusprojekteja. Niistä lisää myöhemmin!




Päivä on muuten pidentynyt jo niin selvästi. Maanantaisin jumpan jälkeen kotiin pyöräillessä on vielä valoisaa! Vasta pari viikkoa sitten samaan aikaan oli ihan pimeää. Lisääntyneen valon huomaan aiheuttaneen minulle hirveän sisustusvimman ja hurjia energiapuuskia :) Harmi vain, ettei tuo energia päädy opiskeluun ihan siinä määrin kuin toivoisi...

Ai niin muuten, se täällä mainittu etukäteen hirveän vaivalloiselta vaikuttanut tiedonhaun tehtävä tuli parissa maanantaissa tehdyksi ja samoin tein hyväksytyksi! Lääketieteellisen tiedon ja viestinnän (LTV) kurssiin kuului myös väitöstilaisuudessa käynti ja raportin kirjoittaminen. Reippaina yksilöinä kävimme kavereiden kanssa väitöstilaisuudessa jo ihan syksyn alussa, vaikka aikaa on huhtikuuhun asti. LTV:n osalta olen siis jo suorittanut kaiken, joten nyt vain odottelen pisteitä. Tällä hetkellä opintopistesaldoni on suorastaan huikea 28/360 op... Vielä on matkaa :D

Kivaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit ♥